Bliv klogere på onlineverdenens markedsføring

ByNikolaj CTO

Bliv klogere på onlineverdenens markedsføring

De professionelle virksomheder bliver idag nødt til at følge med tiden. Følger virksomheden ikke med i, hvordan markedet hele tiden udvikler sig, taber virksomheden kunder. I dagens Danmark går det rigtig stærkt, så et øjebliks uopmærksomhed i dag kan føre til et større antal af tabte kunder end for bare 10 år siden. Dette skyldes internettets dominerende rolle på handelsmarkedet. Flere og flere forbrugere over hele verden vender ryggen til de fysiske butikker, og handler istedet ind på nettet. Selv visse dagligvarerbutikker som for eksempel Rema 1000 tilbyder endda, at du kan bestille dine dagligvarer hjemme fra sofaen og få dem leveret direkte til døren. Internettet er altså verdens største shopping-center. Når hele verdens mange virksomheder er stuvet sammen på et sted, kan din virksomhed let blive overset i mængden. Derfor er det vigtigt, at din virksomhed følger med tiden, og hele tiden er opdateret på onlineområdet. Ellers risikerer du, at din web-shop bliver overset, og at potentielle kunder går tabt.

Gå ikke på kompromis med markedsføringen

At drive en succesfuld onlinevirksomhed kræver mere end blot en velfungerende web-shop. Det er selvfølgelig ikke uden betydning, at din web-shop er brugervenlig, og har et flot layout. Men hvis ingen støder på din virksomheds hjemmeside, når de surfer rundt på nettet, så nytter en god web-shop jo ikke noget. Du bliver nødt til at lokke nogle kunder ind i din butik, for at de kan købe noget. Og her kommer onlinemarkedsføringen ind i billedet. Internettet er trods sin store indflydelse stadig et relativt nyt fænomen, så derfor er det de færreste virksomhedsejere, der ved, hvordan de skal gribe markedsføringsprocessen an. Og det er da heller ikke ligefrem en dans på roser. Onlinemarkedsføring dækker over en masse forskellige strategier, som passer til forskellige typer virksomheder. 2 strategier, der kan give de fleste typer virksomheder et boost, er leadgenerering & B2B marketing.

Hvad er leadgenerering og B2B-marketing?

Leadgenerering er en måde at minde folk om, at din virksomhed eksisterer. Det kan for eksempel være ved at få dem til at abonnere på et nyhedsbrev fra din virksomhed, udfylde en kontaktformular, deltage i et event osv. Leadgenerering handler altså om at få kunder til at udføre en bestemt handling, som ikke er at tilføje varer til indkøbskurven. Leadgenerering er relevant ift. B2B-marketing, som står for business to business-marketing. B2B-marketing dækker over kommunikationen imellem din virksomhed og en anden virksomhed. Det er gennem B2B, at de store aftaler indgås, derfor må der ikke spares på dette punkt. Derfor kan det være en god idé, at få en professionel til at se på din virksomhed. En virksomhed som WeMarket er ekspert i netop udarbejdelsen af online markedsføring, og de tager udgangspunkt i den enkelte virksomhed. De ved derfor hvad der passer til netop din virksomhed, og udarbejder en markedsføringsstrategi ud fra det. Hvis du vil være på den sikre side, og ikke gå på kompromis med kvaliteten af din markedsføring så tag kontakt til WeMarket.

About the author

Nikolaj CTO administrator