Så meget betyder korrekt, skriftlig kommunikation for virksomheden

ByAdmin

Så meget betyder korrekt, skriftlig kommunikation for virksomheden

I en verden, hvor mere og mere foregår online, er virksomheder nødt til at være digitalt dygtige for at fange og holde på kundernes opmærksomhed. Der findes mange måder at være synlig via internettet, og billeder og levende videoer får større og større betydning for virksomheders synlighed. Det betyder dog ikke, at det skriftlige arbejde i virksomheden ikke stadig er vigtigt – det er ekstremt vigtigt! Vi har her samlet eksempler på, hvilke skriftlige dele, der er vigtige for de fleste virksomheder, samt forklaringer på, hvorfor skriftlig kommunikation er så vigtig. Hvis du ikke selv har mulighed eller overskud til at gøre dine tekster knivskarpe, kan du uddelegere opgaven til en tekstforfatter, som har massevis af erfaring med det. Tag eventuelt et lån, hvis du har behov for en dygtig tekstforfatter nu og her. Læs mere her og lån penge, så din virksomhed kan stå knivskarpt.

Hjemmesidetekster

Virksomhedens hjemmeside er det sted, potentielle kunder for alvor kan få et indtryk af virksomheden. Derfor bør alle tekster på hjemmesiden, både præsentation af virksomhedens koncept, medarbejderne, produkterne, købsbetingelser, kontaktinformation og alt andet, der kan tænkes at findes på en virksomheds hjemmeside, stå knivskarpt. Alle tekster skal formidles på en sådan måde, at de afspejler virksomhedens værdier og koncept.

Blogindlæg

De seneste år har der været stor fokus på blogindlæg. Mange virksomheder opretter en blog, som kan bruges til mange ting – blandt andet at besvare kundernes spørgsmål, at lokke flere potentielle kunder til og at udgive ekspertviden på et eller flere områder. Disse blogindlæg skal gerne skrives på en letlæselig og fangende måde, så læserne ikke bliver trætte af det, men tværtimod får lyst til at læse videre. Og så skal de selvfølgelig skrives i et korrekt og velformuleret sprog uden grammatik- og kommafejl.

Nyhedsbreve

Ligeså vel som blogindlæg er blevet populære de seneste år, så er markedet for nyhedsbreve også vokset gevaldigt, om end det er ved at stagnere en anelse. Et nyhedsbrev er en virksomheds mulighed for at fange potentielle kunders opmærksomhed og at minde dem om, at virksomheden findes. Det er en god mulighed for at skabe trafik til hjemmesiden samt at fortælle om nyheder, tilbud, konkurrencer og meget mere. Som med alt andet, skal nyhedsbrevet selvfølgelig være velformuleret og grammatisk korrekt, men det er faktisk næsten endnu mere vigtigt, at nyhedsbrevet skiller sig ud fra mængden. Rigtig mange danskere modtager mange nyhedsbreve hver eneste dag, og du kan derfor let forsvinde i mængden. En af de vigtigste ting er derfor, at emnefeltet på nyhedsbrevet er fangende, så du kan lokke kunderne til at åbne nyhedsbrevet frem for blot at slette det.

Sociale medier

Sidst, men absolut ikke mindst, har vi de sociale medier. Opslag på disse medier er som udgangspunkt mere uformelle end andre skriftlige dele i markedsføringen. Mange virksomheder bruger en sjov, hyggelig og personlig omgangstone, når de poster ting på de forskellige sociale medier. Dette medvirker til, at kunderne føler, at de kender folkene bag virksomheden, og det får dem til at føle sig mere specielle, end hvis opslaget blot var formelt og kedeligt. Disse opslag skal dog også, som alt andet, være korrekt formulerede og grammatisk korrekte.

About the author

Admin administrator