Så meget betyder korrekt, skriftlig kommunikation for virksomheden

ByNikolaj CTO Posted jun 26, 2019

Så meget betyder korrekt, skriftlig kommunikation for virksomheden

I en verden, hvor mere og mere foregår online, er virksomheder nødt til at være digitalt dygtige for at fange og holde på kundernes opmærksomhed. Der findes mange måder at være synlig via internettet, og billeder og levende videoer får større og større betydning for virksomheders synlighed. Det betyder dog ikke, at det skriftlige arbejde i virksomheden ikke stadig er vigtigt – det er ekstremt vigtigt! Vi har her samlet eksempler på, hvilke skriftlige dele, der er vigtige for de fleste virksomheder, samt forklaringer på, hvorfor skriftlig kommunikation er så vigtig. Hvis du ikke selv har mulighed eller overskud til at gøre dine tekster knivskarpe, kan du uddelegere opgaven til en tekstforfatter, som har massevis af erfaring med det. Tag eventuelt et lån, hvis du har behov for en dygtig tekstforfatter nu og her. Læs mere her og lån penge, så din virksomhed kan stå knivskarpt.

Hjemmesidetekster

Virksomhedens hjemmeside er det sted, potentielle kunder for alvor kan få et indtryk af virksomheden. Derfor bør alle tekster på hjemmesiden, både præsentation af virksomhedens koncept, medarbejderne, produkterne, købsbetingelser, kontaktinformation og alt andet, der kan tænkes at findes på en virksomheds hjemmeside, stå knivskarpt. Alle tekster skal formidles på en sådan måde, at de afspejler virksomhedens værdier og koncept.

Blogindlæg

De seneste år har der været stor fokus på blogindlæg. Mange virksomheder opretter en blog, som kan bruges til mange ting – blandt andet at besvare kundernes spørgsmål, at lokke flere potentielle kunder til og at udgive ekspertviden på et eller flere områder. Disse blogindlæg skal gerne skrives på en letlæselig og fangende måde, så læserne ikke bliver trætte af det, men tværtimod får lyst til at læse videre. Og så skal de selvfølgelig skrives i et korrekt og velformuleret sprog uden grammatik- og kommafejl.

Nyhedsbreve

Ligeså vel som blogindlæg er blevet populære de seneste år, så er markedet for nyhedsbreve også vokset gevaldigt, om end det er ved at stagnere en anelse. Et nyhedsbrev er en virksomheds mulighed for at fange potentielle kunders opmærksomhed og at minde dem om, at virksomheden findes. Det er en god mulighed for at skabe trafik til hjemmesiden samt at fortælle om nyheder, tilbud, konkurrencer og meget mere. Som med alt andet, skal nyhedsbrevet selvfølgelig være velformuleret og grammatisk korrekt, men det er faktisk næsten endnu mere vigtigt, at nyhedsbrevet skiller sig ud fra mængden. Rigtig mange danskere modtager mange nyhedsbreve hver eneste dag, og du kan derfor let forsvinde i mængden. En af de vigtigste ting er derfor, at emnefeltet på nyhedsbrevet er fangende, så du kan lokke kunderne til at åbne nyhedsbrevet frem for blot at slette det.

Sociale medier

Sidst, men absolut ikke mindst, har vi de sociale medier. Opslag på disse medier er som udgangspunkt mere uformelle end andre skriftlige dele i markedsføringen. Mange virksomheder bruger en sjov, hyggelig og personlig omgangstone, når de poster ting på de forskellige sociale medier. Dette medvirker til, at kunderne føler, at de kender folkene bag virksomheden, og det får dem til at føle sig mere specielle, end hvis opslaget blot var formelt og kedeligt. Disse opslag skal dog også, som alt andet, være korrekt formulerede og grammatisk korrekte.

ByNikolaj CTO Posted maj 24, 2019

Bliv klogere på onlineverdenens markedsføring

De professionelle virksomheder bliver idag nødt til at følge med tiden. Følger virksomheden ikke med i, hvordan markedet hele tiden udvikler sig, taber virksomheden kunder. I dagens Danmark går det rigtig stærkt, så et øjebliks uopmærksomhed i dag kan føre til et større antal af tabte kunder end for bare 10 år siden. Dette skyldes internettets dominerende rolle på handelsmarkedet. Flere og flere forbrugere over hele verden vender ryggen til de fysiske butikker, og handler istedet ind på nettet. Selv visse dagligvarerbutikker som for eksempel Rema 1000 tilbyder endda, at du kan bestille dine dagligvarer hjemme fra sofaen og få dem leveret direkte til døren. Internettet er altså verdens største shopping-center. Når hele verdens mange virksomheder er stuvet sammen på et sted, kan din virksomhed let blive overset i mængden. Derfor er det vigtigt, at din virksomhed følger med tiden, og hele tiden er opdateret på onlineområdet. Ellers risikerer du, at din web-shop bliver overset, og at potentielle kunder går tabt.

Gå ikke på kompromis med markedsføringen

At drive en succesfuld onlinevirksomhed kræver mere end blot en velfungerende web-shop. Det er selvfølgelig ikke uden betydning, at din web-shop er brugervenlig, og har et flot layout. Men hvis ingen støder på din virksomheds hjemmeside, når de surfer rundt på nettet, så nytter en god web-shop jo ikke noget. Du bliver nødt til at lokke nogle kunder ind i din butik, for at de kan købe noget. Og her kommer onlinemarkedsføringen ind i billedet. Internettet er trods sin store indflydelse stadig et relativt nyt fænomen, så derfor er det de færreste virksomhedsejere, der ved, hvordan de skal gribe markedsføringsprocessen an. Og det er da heller ikke ligefrem en dans på roser. Onlinemarkedsføring dækker over en masse forskellige strategier, som passer til forskellige typer virksomheder. 2 strategier, der kan give de fleste typer virksomheder et boost, er leadgenerering & B2B marketing.

Hvad er leadgenerering og B2B-marketing?

Leadgenerering er en måde at minde folk om, at din virksomhed eksisterer. Det kan for eksempel være ved at få dem til at abonnere på et nyhedsbrev fra din virksomhed, udfylde en kontaktformular, deltage i et event osv. Leadgenerering handler altså om at få kunder til at udføre en bestemt handling, som ikke er at tilføje varer til indkøbskurven. Leadgenerering er relevant ift. B2B-marketing, som står for business to business-marketing. B2B-marketing dækker over kommunikationen imellem din virksomhed og en anden virksomhed. Det er gennem B2B, at de store aftaler indgås, derfor må der ikke spares på dette punkt. Derfor kan det være en god idé, at få en professionel til at se på din virksomhed. En virksomhed som WeMarket er ekspert i netop udarbejdelsen af online markedsføring, og de tager udgangspunkt i den enkelte virksomhed. De ved derfor hvad der passer til netop din virksomhed, og udarbejder en markedsføringsstrategi ud fra det. Hvis du vil være på den sikre side, og ikke gå på kompromis med kvaliteten af din markedsføring så tag kontakt til WeMarket.

ByNikolaj CTO Posted apr 18, 2019

Er du begyndt at tænke over den næste julefrokost på firmaet?

Det er ikke nogen hemmelighed, at man ofte skal være ude i god tid, når man gerne vil arrangere den perfekte fest for sit firma. Og det betyder, at det selv i sommerperioden kan være relevant at begynde at ligge nogle overvejelser i den kommende julefrokost. Ofte er der nemlig mange ting, som man skal have til at gå op i en højere enhed, og det kræver masser af evner, når det kommer til både tålmodighed og planlægning. Og så er det heller ikke til at komme udenom, at det tager meget lang tid, som man kunne have brugt på andre ting i forbindelse med sit arbejde, og den tid er det bare ikke alle, der har til overs til at arrangere fester. Men det findes der heldigvis en løsning på. Læs mere om det her.

 

Det kræver masser af tid og planlægning af arrangere en julefrokost

I dag er det nemlig muligt at få andre til at arrangere den helt perfekte julefrokost til ens firma. Det betyder, at et professionelt eventbureau står klar til at sørge for, at der bliver sørget for, det hele til den kommende julefrokost. Og det er alt lige fra maden til underholdningen, der bliver taget hånd om, og derfor kan du trygt ligge det store ansvar fra dig og bruge din tid på andre ting. Synes du, at det lyder interessant? Så læs mere om grunk event her og find ud af, hvor let det kan være at få stablet den helt perfekte julefrokost på benene.

 

Afhold lige præcis det event du drømmer om

Og er der flere events, du gerne vil have udført, er det også muligt her. Tag derfor et kig på siden og få inspiration til de mange sjove ting, der skal ske på din arbejdsplads i den kommende fremtid.

ByNikolaj CTO Posted sep 29, 2018

Skab mere synlighed med online markedsføring

I dag er det især det at være synlig, der giver kunder i butikken. Det er derfor vigtigt at have en præsentabel og professionel hjemmeside, som skaber troværdighed, og derved kan fører til flere salg af dit produkt. Du skal have flere leads(dem som klikker sig ind på din hjemmeside) og gøre dem til dine betalende kunder.

 

Få styr på din online markedsføringsstrategi

Når du vælger at være repræsenteret online, så er det vigtigt, at du har en strategi, så din online markedsføring hænger sammen. Derudover er det vigtigt, at du går efter et professionelt, men autentisk udtryk, så undgår du at blive afvist. Når en potentiel kunde kommer ind på dit website, så går der få sekunder før den potentielle kunde vurdere, om din side er interessant, eller de forlader din side.

 

Har du f.eks. en tømrervirksomhed, hvor du vælger at gå online, hvor du eksempelvis viser før og efter billeder af nogle af de projekter, du har lavet på de sociale medier og på din hjemmeside. Så kan du hurtigt blive populær, hvis du har lavet dit arbejde ordenligt, og har en god kundeservice. Det kan betyde, at du skal ud på flere kundebesøg, hvilket kan koste meget i benzin, derfor kan det være en fordel at få anskaffet dig et benzinkort, så vil du også hurtigere kunne danne dig et overblik over, hvor mange penge du bruger på benzin om måneden.

 

Sådan får du en god online strategi

Når du starter op online, så handler det om fokus. Fokus på din kundes behov, hvad du konkret kan løse for dem eller hjælpe dine kunder med. Du skal undgå salgstekster, men heller give din potentielle kunde relevant og autentisk indhold. Hvis du har styr på din målgruppe, så er det lettere at vurdere, hvilke sociale medier du skal være tilstede på. Din hjemmeside skal være professionelt opbygget, og der skal være en rød tråd mellem den, de sociale medier og evt. e-mailkampagner.

ByNikolaj CTO Posted sep 27, 2018

Online markedsføring – sådan bliver du klædt på

Som borgere i et teknologisk moderne samfund, må vi efterhånden sande, at internettet er en fuldkommen central del af vores hverdag. Hvis du sælger produkter, serviceydelser eller lignende, kan kan vigtigheden af online markedsføring dermed ikke undervurderes, da store dele af kundesegmentet findes online. En effektiv markedsføring handler i høj grad om synlighed på nettet, og der findes flere måder, hvorpå du kan optimere og implementere din markedsføringsstrategi, således at den sikrer dig den nødvendige opmærksomhed fra kundernes side. Her får du en smule vejledning med i bagagen til to væsentlige online markedsføringsmetoder.

 

SEO-optimering og Google Adwords

To fremragende markedsføringsmetoder, der tilsvarende stiller store krav til tekniske færdigheder, er hhv. SEO og Google Adwords. SEO (search engine optimizing) handler om søgemaskineoptimering og herunder din virksomheds placering i de organiske søgemaskiner – eksempelvis Google. Når man søger på Google, kigger man som oftest på topresultaterne og meget sjældent på næste side, og derfor er placering altafgørende. Forskellige faktorer spiller ind, men linkbuilding er et af de primære værktøjer til en højere placering. Her får du andre domæner til at linke til dit site, hvilket Google opfatter som en slags anbefaling. Udførligt og velskrevet tekstindhold på selve siden er også væsentligt i Googles optik. Du skal samtidig udføre en søgeordsanalyse, så du, med henblik på salgsoptimering, kan finde ud af hvilke søgeord, dine kunder søger på. Google Adwords omhandler de annoncer, der findes ude i højre side, når man søger på Google. Denne markedsføringskanal relaterer også til søgeord, så her skal du også finde ud af, hvilke relevante søgeord de potentielle kunder benytter, når de leder efter dine produkttyper. Søgeordsanalysen kan bl.a. udføres med værktøjet Google Keyword Planner, som kan rekvireres, når du opretter en gratis Adwords-konto.

SEO og Adwords kan være komplicerede sager, så det kan det i høj grad betale sig at tage kontakt til specialiserede marketingskonsulenter i Silkeborg, der kan garantere virksomhedens synlighed. Hvis det kniber en smule med økonomien, kan du besøge denne hjemmeside og finde et privatlån.

ByNikolaj CTO Posted sep 25, 2018

Tag online kurser og optimer din virksomhed

At starte en virksomhed kræver meget arbejde, og det er hårdere, end de fleste tror. Der skal rigtig mange ting til, og det kræver en bred pallette af evner at styre en virksomhed. Som enkeltperson kan det være svært at følge med i alle de nyeste trends, og ofte har man startet en virksomhed på grund af en bestemt evne eller et produkt, man er specialiseret i – og det er det, man har forstand på. Derfor kan markedsføring og kommunikation komme i anden række, men det duer ikke i længden, hvis virksomheden skal kunne konkurrere med de andre spillere på markedet. Derfor kan det være en god idé at tage online kurser, som kan forbedre dine evner, og derved optimere virksomheden.

 

Online kurser tillader dig at lære ved siden af arbejdet

En af de bedste ting ved online kurser er, at du har mulighed for at studere og lære, når det passer dig. Du kan altså passe et arbejde og styre din virksomhed, og så tage kurser, når du har tid til det. Den store fleksibilitet gør online kurser attraktivt for mange selvstændige, og der findes derfor et stort udvalg af forskellige kurser.

 

Få styr på marketingbegreberne, de nyeste trends og sociale medier

Der findes et stort udvalg af online kurser til både virksomheder og privatpersoner. Et af de kurser, der kan bruges af flest, og som de fleste virksomheder har brug for, er kurser i online og digital marketing. På kurser i dette kan man lære om, hvilke marketingbegreber, der er gode at kende, hvordan de bruges, hvilke værktøjer, der kan overføres til hvilke typer virksomheder, hvorfor sociale medier spiller en stor rolle i markedsføringen i dag, og hvordan man bruger dem rigtigt. Med et marketingkursus kan man lære, hvordan opbygger en marketingstrategi, og hvordan man bedst muligt markedsfører den enkelte virksomhed. Vil du gerne udvide dine markedsføringsegenskaber, men har ikke lige råd til det, kan du låne penge til det nemt og hurtigt ved at klikke ind på https://kassekreditten.dk/minilaan/.