Facebook-annoncering

Facebook er ubetinget verdens største sociale medier, hvor millioner af mennesker har deres daglige gang: De tjekker den i frokostpausen, på vej hjem i toget, og inden de lægger sig til at sove om aftenen. Alle disse ting gør, at det også er et meget attraktivt sted for virksomheder at være. Her har du nemlig mulighed for at målrette annoncer med dit foretrukne budskab, og du kan få meget omsætning ud af dine annoncekroner. Og i takt med, at Facebooks algoritme i højere grad nedprioriterer generisk indhold fra virksomhedssider, så er du nødt til at bruge penge på annoncering herpå, hvis du ønsker at udnytte dit fulde potentiale og finde frem til alle personer i din målgruppe, som befinder sig på Facebook. Jeg vil i denne guide redegør for, hvordan Facebook-annoncering egentlig fungerer, og jeg vil ligeledes give dig nogle brugbare, håndgribelige og konkrete tips og tricks, som du kan bruge til at komme i gang med at annoncere på Facebook og få mere ud af dit samlede annoncebudget.

 

Facebook-annoncering Silkeborg

 

Også hvis din virksomhed er i Silkeborg, har du gode muligheder for at drage fordel af annoncering på Facebook. Og du har selvfølgelig mulighed for at lave en geografisk afgrænsning, så du ikke spilder penge på at være synlig for dem, der ikke er potentielle kunder, fordi de ikke bor i Silkeborg. Ved at begrænse dine annoncer til kun at være synlig i de områder, hvor du får mest for pengene, kan du slippe afsted med at bruge færre penge på Facebook – og samtidig endda få bedre resultater.

 

Retargetingannoncer

 

En af de mest fantastiske muligheder på Facebook er retargeting; at målrette annoncer mod tidligere hjemmeside- eller webshopbesøgende – fx som har haft en bestemt adfærd onpage: Besøgt en bestemt underside eller lagt et produkt i kurv. Denne form for annoncering er brugbar i alle online marketing-setups: Både for webshops og hjemmesider. Og du kan annoncere en række forskellige budskab og indhold til dine tidligere besøgende – både videoer, samlinger, rækkevidde og dynamiske produktannoncer.

 

En forudsætning for at køre retargeting er, at du har korrekt opsat din Facebook Pixel. Det er et stykke kode, som sammenkobler dine besøgende på hjemmesiden med profiler på Facebook; og derfor vises dine retargeting-annoncer typisk både på brugerens mobile enheder, computere og tablets – alle steder, hvor de er logget ind og tilkoblet deres profil på Facebook.